forside om oss livet med en Emma ned i vekt/kosthold barns kosthold mat/oppskrifter bryllup

Motivasjon-smotivasjon

Obs. Hvis du er av typen som har null forstelse for unnskyldninger, ikke les!

Okei. Jeg har vrt s motivert i det siste.

Ut p morgenkardio. h, s deilig. Trena senere p dagen. Deilig!
Spise bra, ikke for lite, ikke for mye.
Ned i vekt, ikke akkurat noen store sprang, men jevnt og trutt.
Det er lett vre motivert nr ting gr som de skal.

Men en gang i lpet av grsdagen forsvant alt som heter motivasjon som dugg for solen.
Si motivasjonen var p et null-niv i gr kveldda jeg la meg.
Nr jeg vknet var den p ca minus 1000.

Har bareeee lyst til ligge under dyna og sove.
Men burde egentlig heller ut p en skikkelig god gtur med en gang jeg vknet.
Men det er ikke s lett nr man har ei syk lita snuppa her hjemme. (Der kom en unnskyldning. Deal with it. Hater denne nye "ingen unnskyldninger er gode unnskyldninger, kom deg ut p tur din store fettklump" greia som foregr rundt omkring n om dagen. Minner mest om barnehagemobbing.)

Menmen. N er jeg voksen og da kan ikke livet styres av motivasjon. (Ikke alltid hvertfall)Noenting bare M man rett og slett gjre. Det er ikke alltid man VIL jobbe heller, men man har jo liksom bare s og s mange egenmeldinger benytte seg av. S da drar man da.

Snn m det nesten vre med denne "fine nye livsstilen" ogs.

Men frst skal jeg sove.

Om skynde seg langsomt.

Er det noe jeg fr testet ut n om dagen s er det min evne til skynde "meg" langsomt. Dette er ikke min styrke! Jeg evner ikke noe srlig ta en dag av gangen, eller se hver dags seier somstore seire.Det er jo s langt unna mlet..

Jeg har ikke s mye valg. Skuldern min var helt p et 0-punkt hva styrke og bevegelsesrom angr og n har jeg trena den opp masse og klarer lfte den s hyt:



Det er ikke akkurat imponerende, er det vel? Innimellom fles det sykt imponerende og jeg viser triks til mine kjente og kjre om hvor utrolig sterk jeg er blitt. Innimellom fles det bare helt bortkastet. Fem uker med fysioterapi tre dager i uka og that`s it? Det gr s treeeegt! Jeg vil p skole, jeg vil p jobb, jeg vil trene! Jeg skal sykle ritt i Juni, jeg m trene til det! M p spinning. Vil marklfte og knebye og alt som er moro.

I mellomtiden s jobber jeg med denne evnen jeg har til ikke skynde meg langsomt og det enda strre problemet jeg har: ikke klare ta en dag av gangen.

Don`t get me wrong alts! Jeg trener om dagen. I dag klarte jeg sitte 60 minutter p ergometersykkelen uten at jeg fikk vondt i skuldern. Det klarte jeg ikke forrige uke.

Det gr fremover. Med store skritt, EGENTLIG.

Men..

"Jeg gikk ned 600 gram forrige uke, men jeg skal jo ned 15 kg! Kommer aldri til g ned de 15 kiloene.. "

Noen som kjenner seg igjen? 600 gram er jo kjempebra, men man klarer ikke helt nyte det, for det er s langt igjen. Har ikke tall p hvor mange ganger jeg har gitt opp, sprukket og lignende fordi at "Ja, jeg er flink, men har jo s langt igjen." Vil ha mer, mer, mer.

Kakao med 40 kalorier pr kopp

Dette er en skjult skatt som selges p Rema 1000.

Options kakao med 40 kalorier pr kopp og 5.4gram karbohydrat.

Slik s den ut en gang i tiden, men n har den endret design, but the name stays the same.

Min nye bestevenn!

MAGYCLE-magisk navn:p



Det er enda ikke helt 100% holde p sykkelstyret med tanke p skuldern min, men det gr greit med maaaaaaaange pauser.


Deilig kunne trimme litt foran TV`en.

Effektene av fullmne!

Har egentlig aldri tenkt noe srlig over det, men fullmnen gjr jaggu merkelige ting med kroppen min.

Vakker, men litt skummel?

Ikke bare sover jeg drlig i dagene fr, men jeg blir sulten som en ulv (bokstavelig talt?)

Fullmnen er i morgen og jeg har sovet dritdrlig i natt og sulten river i magen med en gang jeg vkner. Det har den egentlig gjort de siste par dagene. Jeg som aldri blir sulten fr klokka 12, sharp.

Merkelig..

Fr bare ST I MOT.

iHerboverload

I dag har jeg hentet ikke mindre enn tre pakker, fra iHerb!

En sendt 19. Oktober, en 20. Oktober og en 2. November. Ikke akkurat jevn i leveringstid:p

Jeg har funnet ut at jeg m slutte bestille pakker i hytt og gevr, for vettu hva? 200 kroner her og 200 kroner der blir brtt 1500 i mneden. Og ndvendig kan jeg ikke akkurat si at alt er. S n er det iHerbshoppestopp her. Bortsett fra ndvendigheter som egentlig bare innebrer Spirulina og stevia og snt etter behov.

Her er innholdet i mine tre siste avskjedspakker.

Pukka vanilla chai te
Pukka lemongrass and ginger te
Tacokrydder
Barbequekrydder
Chilikrydder
Sjmatkrydder
Atkins peanut buttercups
Atkins nutty fudge brownie
Berry energy drink sticks
Chocolove raspberries in dark chocolate
Chocolove almond and seasalt in dark chocolate
Miracle noodles
Spirulina
Calsium Pyruvate ekstra sterke
2 leppepomader fra Now (gratisgreie)

Fantastisk!!

Man skal tle mye..

Som lavkarber, n om dagen, gett:p

Ikke bare er jeg egoistisk, miljsvin, hjernevasket, DUM, men det er jaggu min skyld at barna i Afrika sulter ogs.

M bare le. Folk har ftt for seg at lavkarbo=en halv pakke smr , skylt ned med et par dl flte til frokost, ca 500 gram KJTT til lunch og disse tre komponentene satt sammen til middag. Jass? Jaja. Det er ikke min skyld at folk ikke evner faktisk underske hva saker og ting innebrer, fr de uttaler seg med all sikkerhet i verden, gett. Egentlig ikke mitt problem heller. Det er heller ikke min skyld at NOEN drikker flte og spiser en halv pakke smr om dagen. Ber meg frabedt bli kalt det ene og det andre pga noen f som trekker det for langt.

Jeg har n spist lavkarbo siden Juli 2007. Ikkehar jeg ddd. Ikke er jeg sjuk. Ikke har jeg blitt nevneverdig uintelligent i lpet av den tiden, heller.Har hverkenskjrbuk eller (h)jern(e)mangel.

Jeg spiser MASSE grnnsaker, ntter, fr, egg, hjemmelaget knekkebrd, heeeeelt normale mengder kjtt, ei smrpakke varer faktisk maaaaaaaaange dager og tro det eller ei. Egg og bacon har jeg ikke spist sammen p flere r.Innimellom spiser jeg bde fullkornspasta, byggris, fullkornsris og vanlig grovbrd (iiiiiiiiiiiiiiik, tenk det!!) Men da selvflgelig til et mltid og ikke til HVERT mltid.

h, s dum-teit-ego-usunn jeg er.

S lenge det er dette jeg trives best med og dette jeg ser som det eneste alternativet for MEG og min kropp, s ser jeg det i grunn bare som sunn fornuft spise slik. Andre fr gjre akkurat som de vil, uten at jeg skal kalledem det ene og det andre nedsettende ordet, av den grunn.

Blir ikke mer usunt enn detta, folkens!

RYP og treningsplanene denne uka

N har jeg begynt med RYP-Maksimal fettforbrenning etter s mange uker med ingen nedgang. Har jo gtt ned i fettprosent og omfang/cm, men vekta er fortsatt s hy at jeg vil ha den ned minst 20-25 kilo. S da fr kt styrke bare vente.

Denne treningsuka ser slik ut:

Mandag: RYP kt 3 *done*

Tirsdag: Bodybalance og 4 x 4 intervallspinning *done*

Onsdag: 60 minutter middelsintensitets kardio

Torsdag: RYP kt 4

Fredag: 4 x 4 p tredemlla

Lrdag: RYP kt 5

Sndag: Fri

Skal vel egentlig 4 x 4`e fr styrkekta, men denne uka s passer det ikke helt. Er smforkjlt, s m prve ta det litt med ro, snn at det kanskje kan g over en gang i tiden. Hengt i lenge n.

Egentlig s jukser jeg med kostholdsopplegget og, for jeg orker ikke s mye karbohydrater som en skal spise om en skal flge den. Bytter ut endel av dem til fett. Det kan ikke gjre noe.. Prver uansett ligge snn rundt 2240 kalorier, som planen sier.

Spennende se hva dette gjr for kroppen min da!

Treningsplan for uke 36

Mandag: Dag 1-fullkroppsprogram (Fr kveldsvakt)
Tirsdag: Bodybalance og intervallspinning
Onsdag: Zumba
Torsdag: Dag 2-fullkroppsprogram (etter skolen)
Fredag: Intervaller p tredemlla (fr tidligvakt)
Lrdag: Dag 3-fullkroppsprogram
Sndag: Fri, men yoga.

Da er det ikke lenger noe deloaduke p styrketreninga. Gleder og gruer meg til lfte s tungt jeg klarer igjen.
Denne uken har jeg tenkt til ha endel fokus p stretching. Spesielt av ryggen min, for den er stiv som en pinne. Har lastet ned noen yogavideoer, s bruker dem. Deilig med yoga hjemme i stilleheten, freden og roen.
Ogs er jeg s lei av ellipsemaskinen n at jeg ikke vet helt hva jeg skal gjre. M finne p noe annet som kardio.

Jeg har ikke trena noe i helgen, rett og slett fordi at kroppen min virkelig trengte en pause n. Visste dere at overtrening kan gi samme symptomer som en dyp depresjon? Alts ikke noe trakte etter. Men n kjenner jeg at jeg er kjempeklar for en ny treningsuke!

Sh`bam!

N har jeg testa ut denne nye timen p SATS, her.

Det er et Les Millskonsept

"Featuring simple but seriously hot dance moves, SH?BAM? is the perfect way to shape up and let out your inner star ? even if you?re dance challenged.

Set to a soundtrack of chart-topping popular hits, dance music that is heard in the hottest nightclubs around the world, familiar classics remixed and modernized Latin beats, SH?BAM? is the ultimate fun and sociable way to exercise. Each 45-minute SH?BAM? class is vibrant, unique and varied ? and like all the LES MILLS? programs, a new SH?BAM? release is produced every three months with new music and choreography."

Var ikke akkurat noe hydare, synes jeg. Det var deilig med litt nymoderne musikk, men flte ikke det var den helt store treninga akkurat. Veldig kjekk som restitusjonskt da. Liker Zumba mye bedre. Kommer nok til g p den igjen da.

Les mer i arkivet Desember 2011 November 2011 Oktober 2011





Anneli og Emma-Sophie

26, Sarpsborg

Kontakt: ilennana@hotmail.com Opptatt av kosthold, glad i mat, har ei nydelig datter og skriver om en blanding av alt mulig som opptar meg i hverdagen.

Sponsorer



Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Siste kommentarer

Lenker

hits