forside om oss livet med en Emma ned i vekt/kosthold barns kosthold mat/oppskrifter bryllup

Motivasjon-smotivasjon

Obs. Hvis du er av typen som har null forståelse for unnskyldninger, ikke les!

Okei. Jeg har vært såååå motivert i det siste.

Ut på morgenkardio. Åh, så deilig. Trena senere på dagen. Deilig!
Spise bra, ikke for lite, ikke for mye.
Ned i vekt, ikke akkurat noen store sprang, men jevnt og trutt.
Det er lett å være motivert når ting går som de skal.

Men en gang i løpet av gårsdagen forsvant alt som heter motivasjon som dugg for solen.
Si motivasjonen var på et null-nivå i går kveld da jeg la meg.
Når jeg våknet var den på ca minus 1000.

Har bareeee lyst til å ligge under dyna og sove.
Men burde egentlig heller ut på en skikkelig god gåtur med en gang jeg våknet.
Men det er ikke så lett når man har ei syk lita snuppa her hjemme. (Der kom en unnskyldning. Deal with it. Hater denne nye "ingen unnskyldninger er gode unnskyldninger, kom deg ut på tur din store fettklump" greia som foregår rundt omkring nå om dagen. Minner mest om barnehagemobbing.)

Menmen. Nå er jeg voksen og da kan ikke livet styres av motivasjon. (Ikke alltid hvertfall) Noenting bare MÅ man rett og slett gjøre. Det er ikke alltid man VIL jobbe heller, men man har jo liksom bare så og så mange egenmeldinger å benytte seg av. Så da drar man da.

Sånn må det nesten være med denne "fine nye livsstilen" også.

 

Men først skal jeg sove.

Om å skynde seg langsomt.

Er det noe jeg får testet ut nå om dagen så er det min evne til å skynde "meg" langsomt. Dette er ikke min styrke! Jeg evner ikke noe særlig å ta en dag av gangen, eller å se hver dags seier som store seire. Det er jo så langt unna målet..

Jeg har ikke så mye valg. Skuldern min var helt på et 0-punkt hva styrke og bevegelsesrom angår og nå har jeg trena den opp masse og klarer å løfte den såååå høyt:



Det er ikke akkurat imponerende, er det vel? Innimellom føles det sykt imponerende og jeg viser triks til mine kjente og kjære om hvor utrolig sterk jeg er blitt. Innimellom føles det bare helt bortkastet. Fem uker med fysioterapi tre dager i uka og that`s it? Det går så treeeegt! Jeg vil på skole, jeg vil på jobb, jeg vil trene! Jeg skal sykle ritt i Juni, jeg må trene til det! Må på spinning. Vil markløfte og knebøye og alt som er moro.

I mellomtiden så jobber jeg med denne evnen jeg har til å ikke skynde meg langsomt og det enda større problemet jeg har: ikke klare å ta en dag av gangen.

Don`t get me wrong altså! Jeg trener om dagen. I dag klarte jeg å sitte 60 minutter på ergometersykkelen uten at jeg fikk vondt i skuldern. Det klarte jeg ikke forrige uke.

Det går fremover. Med store skritt, EGENTLIG.

Men..

"Jeg gikk ned 600 gram forrige uke, men jeg skal jo ned 15 kg! Kommer aldri til å gå ned de 15 kiloene.. "

Noen som kjenner seg igjen? 600 gram er jo kjempebra, men man klarer ikke helt nyte det, for det er sååå langt igjen. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gitt opp, sprukket og lignende fordi at "Ja, jeg er flink, men har jo sååå langt igjen." Vil ha mer, mer, mer.

Kakao med 40 kalorier pr kopp

Dette er en skjult skatt som selges på Rema 1000.

Options kakao med 40 kalorier pr kopp og 5.4gram karbohydrat. 

Slik så den ut en gang i tiden, men nå har den endret design, but the name stays the same.

Min nye bestevenn!

MAGYCLE-magisk navn:p



Det er enda ikke helt 100% å holde på sykkelstyret med tanke på skuldern min, men det går greit med maaaaaaaange pauser.


Deilig å kunne trimme litt foran TV`en.

Effektene av fullmåne!

Har egentlig aldri tenkt noe særlig over det, men fullmånen gjør jaggu merkelige ting med kroppen min.

Vakker, men litt skummel?

Ikke bare sover jeg dårlig i dagene før, men jeg blir sulten som en ulv (bokstavelig talt?)

Fullmånen er i morgen og jeg har sovet dritdårlig i natt og sulten river i magen med en gang jeg våkner. Det har den egentlig gjort de siste par dagene. Jeg som aldri blir sulten før klokka 12, sharp.

Merkelig..

Får bare STÅ I MOT.

iHerboverload

I dag har jeg hentet ikke mindre enn tre pakker, fra iHerb!

En sendt 19. Oktober, en 20. Oktober og en 2. November. Ikke akkurat jevn i leveringstid:p

Jeg har funnet ut at jeg må slutte å bestille pakker i hytt og gevær, for vettu hva? 200 kroner her og 200 kroner der blir brått 1500 i måneden. Og nødvendig kan jeg ikke akkurat si at alt er. Så nå er det iHerbshoppestopp her. Bortsett fra nødvendigheter som egentlig bare innebærer Spirulina og stevia og sånt etter behov.

Her er innholdet i mine tre siste avskjedspakker.

Pukka vanilla chai te
Pukka lemongrass and ginger te
Tacokrydder
Barbequekrydder
Chilikrydder
Sjømatkrydder
Atkins peanut buttercups
Atkins nutty fudge brownie
Berry energy drink sticks
Chocolove raspberries in dark chocolate
Chocolove almond and seasalt in dark chocolate
Miracle noodles
Spirulina
Calsium Pyruvate ekstra sterke
2 leppepomader fra Now (gratisgreie)

Fantastisk!!

Man skal tåle mye..

Som lavkarber, nå om dagen, gett:p

Ikke bare er jeg egoistisk, miljøsvin, hjernevasket, DUM, men det er jaggu min skyld at barna i Afrika sulter også.

Må bare le. Folk har fått for seg at lavkarbo=en halv pakke smør , skylt ned med et par dl fløte til frokost, ca 500 gram KJØTT til lunch og disse tre komponentene satt sammen til middag. Jasså? Jaja. Det er ikke min skyld at folk ikke evner å faktisk undersøke hva saker og ting innebærer, før de uttaler seg med all sikkerhet i verden, gett. Egentlig ikke mitt problem heller. Det er heller ikke min skyld at NOEN drikker fløte og spiser en halv pakke smør om dagen. Ber meg frabedt å bli kalt det ene og det andre pga noen få som trekker det for langt.

Jeg har nå spist lavkarbo siden Juli 2007. Ikke har jeg dødd. Ikke er jeg sjuk. Ikke har jeg blitt nevneverdig uintelligent i løpet av den tiden, heller. Har hverken skjørbuk eller (h)jern(e)mangel.

Jeg spiser MASSE grønnsaker, nøtter, frø, egg, hjemmelaget knekkebrød, heeeeelt normale mengder kjøtt, ei smørpakke varer faktisk maaaaaaaaange dager og tro det eller ei. Egg og bacon har jeg ikke spist sammen på flere ååår. Innimellom spiser jeg både fullkornspasta, byggris, fullkornsris og vanlig grovbrød (iiiiiiiiiiiiiiik, tenk det!!) Men da selvfølgelig til et måltid og ikke til HVERT måltid.

Åh, så dum-teit-ego-usunn jeg er.

Så lenge det er dette jeg trives best med og dette jeg ser som det eneste alternativet for MEG og min kropp, så ser jeg det i grunn bare som sunn fornuft å spise slik. Andre får gjøre akkurat som de vil, uten at jeg skal kalle dem det ene og det andre nedsettende ordet, av den grunn.

Blir ikke mer usunt enn detta, folkens!

RYP og treningsplanene denne uka

Nå har jeg begynt med RYP-Maksimal fettforbrenning etter sååååå mange uker med ingen nedgang. Har jo gått ned i fettprosent og omfang/cm, men vekta er fortsatt så høy at jeg vil ha den ned minst 20-25 kilo. Så da får økt styrke bare vente.

Denne treningsuka ser slik ut:

 

Mandag: RYP økt 3 *done*

Tirsdag: Bodybalance og 4 x 4 intervallspinning *done*

Onsdag: 60 minutter middelsintensitets kardio

Torsdag: RYP økt 4

Fredag: 4 x 4 på tredemølla

Lørdag: RYP økt 5

Søndag: Fri

 

Skal vel egentlig 4 x 4`e før styrkeøkta, men denne uka så passer det ikke helt. Er småforkjølt, så må prøve å ta det litt med ro, sånn at det kanskje kan gå over en gang i tiden. Hengt i lenge nå.

Egentlig så jukser jeg med kostholdsopplegget og, for jeg orker ikke så mye karbohydrater som en skal spise om en skal følge den. Bytter ut endel av dem til fett. Det kan ikke gjøre noe.. Prøver uansett å ligge sånn rundt 2240 kalorier, som planen sier.

 

Spennende å se hva dette gjør for kroppen min da!

Treningsplan for uke 36

Mandag: Dag 1-fullkroppsprogram (Før kveldsvakt)
Tirsdag: Bodybalance og intervallspinning
Onsdag: Zumba
Torsdag: Dag 2-fullkroppsprogram (etter skolen)
Fredag: Intervaller på tredemølla (før tidligvakt)
Lørdag: Dag 3-fullkroppsprogram
Søndag: Fri, men yoga.

Da er det ikke lenger noe deloaduke på styrketreninga. Gleder og gruer meg til å løfte så tungt jeg klarer igjen.
Denne uken har jeg tenkt til å ha endel fokus på stretching. Spesielt av ryggen min, for den er stiv som en pinne. Har lastet ned noen yogavideoer, så bruker dem. Deilig med yoga hjemme i stilleheten, freden og roen.
Også er jeg sååååå lei av ellipsemaskinen nå at jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre. Må finne på noe annet som kardio.

Jeg har ikke trena noe i helgen, rett og slett fordi at kroppen min virkelig trengte en pause nå. Visste dere at overtrening kan gi samme symptomer som en dyp depresjon? Altså ikke noe å trakte etter. Men nå kjenner jeg at jeg er kjempeklar for en ny treningsuke!

Sh`bam!

Nå har jeg testa ut denne nye timen på SATS, her.

Det er et Les Millskonsept

"Featuring simple but seriously hot dance moves, SH?BAM? is the perfect way to shape up and let out your inner star ? even if you?re dance challenged.

Set to a soundtrack of chart-topping popular hits, dance music that is heard in the hottest nightclubs around the world, familiar classics remixed and modernized Latin beats, SH?BAM? is the ultimate fun and sociable way to exercise. Each 45-minute SH?BAM? class is vibrant, unique and varied ? and like all the LES MILLS? programs, a new SH?BAM? release is produced every three months with new music and choreography."

 

Var ikke akkurat noe høydare, synes jeg. Det var deilig med litt nymoderne musikk, men følte ikke det var den helt store treninga akkurat. Veldig kjekk som restitusjonsøkt da. Liker Zumba mye bedre. Kommer nok til å gå på den igjen da.

Les mer i arkivet » Desember 2011 » November 2011 » Oktober 2011





Anneli og Emma-Sophie

26, Sarpsborg

Kontakt: ilennana@hotmail.com Opptatt av kosthold, glad i mat, har ei nydelig datter og skriver om en blanding av alt mulig som opptar meg i hverdagen.

Sponsorer



Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Siste kommentarer

Lenker

hits