forside om oss livet med en Emma ned i vekt/kosthold barns kosthold mat/oppskrifter bryllup

Motivasjon-smotivasjon

Obs. Hvis du er av typen som har null forståelse for unnskyldninger, ikke les!

Okei. Jeg har vært såååå motivert i det siste.

Ut på morgenkardio. Åh, så deilig. Trena senere på dagen. Deilig!
Spise bra, ikke for lite, ikke for mye.
Ned i vekt, ikke akkurat noen store sprang, men jevnt og trutt.
Det er lett å være motivert når ting går som de skal.

Men en gang i løpet av gårsdagen forsvant alt som heter motivasjon som dugg for solen.
Si motivasjonen var på et null-nivå i går kveld da jeg la meg.
Når jeg våknet var den på ca minus 1000.

Har bareeee lyst til å ligge under dyna og sove.
Men burde egentlig heller ut på en skikkelig god gåtur med en gang jeg våknet.
Men det er ikke så lett når man har ei syk lita snuppa her hjemme. (Der kom en unnskyldning. Deal with it. Hater denne nye "ingen unnskyldninger er gode unnskyldninger, kom deg ut på tur din store fettklump" greia som foregår rundt omkring nå om dagen. Minner mest om barnehagemobbing.)

Menmen. Nå er jeg voksen og da kan ikke livet styres av motivasjon. (Ikke alltid hvertfall) Noenting bare MÅ man rett og slett gjøre. Det er ikke alltid man VIL jobbe heller, men man har jo liksom bare så og så mange egenmeldinger å benytte seg av. Så da drar man da.

Sånn må det nesten være med denne "fine nye livsstilen" også.

 

Men først skal jeg sove.

Dagens middag: biffsalat

Mmmm godt.





Biffstrimler (kjøp for all del ikke ferdigstrimlede.. Waste of money. Skjær det opp selv. Koster bare et ekstra minutt)
Cherrytomater
Avocado
Rødløk
Ruccolablanding

Vinagrette av 2 ss olivenolje, 1 ss hvitvinseddik, 1 ts sennep

 

Kjempeenkelt og raskt å lage og ille godt!

Om å skynde seg langsomt.

Er det noe jeg får testet ut nå om dagen så er det min evne til å skynde "meg" langsomt. Dette er ikke min styrke! Jeg evner ikke noe særlig å ta en dag av gangen, eller å se hver dags seier som store seire. Det er jo så langt unna målet..

Jeg har ikke så mye valg. Skuldern min var helt på et 0-punkt hva styrke og bevegelsesrom angår og nå har jeg trena den opp masse og klarer å løfte den såååå høyt:



Det er ikke akkurat imponerende, er det vel? Innimellom føles det sykt imponerende og jeg viser triks til mine kjente og kjære om hvor utrolig sterk jeg er blitt. Innimellom føles det bare helt bortkastet. Fem uker med fysioterapi tre dager i uka og that`s it? Det går så treeeegt! Jeg vil på skole, jeg vil på jobb, jeg vil trene! Jeg skal sykle ritt i Juni, jeg må trene til det! Må på spinning. Vil markløfte og knebøye og alt som er moro.

I mellomtiden så jobber jeg med denne evnen jeg har til å ikke skynde meg langsomt og det enda større problemet jeg har: ikke klare å ta en dag av gangen.

Don`t get me wrong altså! Jeg trener om dagen. I dag klarte jeg å sitte 60 minutter på ergometersykkelen uten at jeg fikk vondt i skuldern. Det klarte jeg ikke forrige uke.

Det går fremover. Med store skritt, EGENTLIG.

Men..

"Jeg gikk ned 600 gram forrige uke, men jeg skal jo ned 15 kg! Kommer aldri til å gå ned de 15 kiloene.. "

Noen som kjenner seg igjen? 600 gram er jo kjempebra, men man klarer ikke helt nyte det, for det er sååå langt igjen. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gitt opp, sprukket og lignende fordi at "Ja, jeg er flink, men har jo sååå langt igjen." Vil ha mer, mer, mer.

Kakao med 40 kalorier pr kopp

Dette er en skjult skatt som selges på Rema 1000.

Options kakao med 40 kalorier pr kopp og 5.4gram karbohydrat. 

Slik så den ut en gang i tiden, men nå har den endret design, but the name stays the same.

Min nye bestevenn!

MAGYCLE-magisk navn:p



Det er enda ikke helt 100% å holde på sykkelstyret med tanke på skuldern min, men det går greit med maaaaaaaange pauser.


Deilig å kunne trimme litt foran TV`en.

Effektene av fullmåne!

Har egentlig aldri tenkt noe særlig over det, men fullmånen gjør jaggu merkelige ting med kroppen min.

Vakker, men litt skummel?

Ikke bare sover jeg dårlig i dagene før, men jeg blir sulten som en ulv (bokstavelig talt?)

Fullmånen er i morgen og jeg har sovet dritdårlig i natt og sulten river i magen med en gang jeg våkner. Det har den egentlig gjort de siste par dagene. Jeg som aldri blir sulten før klokka 12, sharp.

Merkelig..

Får bare STÅ I MOT.

iHerboverload

I dag har jeg hentet ikke mindre enn tre pakker, fra iHerb!

En sendt 19. Oktober, en 20. Oktober og en 2. November. Ikke akkurat jevn i leveringstid:p

Jeg har funnet ut at jeg må slutte å bestille pakker i hytt og gevær, for vettu hva? 200 kroner her og 200 kroner der blir brått 1500 i måneden. Og nødvendig kan jeg ikke akkurat si at alt er. Så nå er det iHerbshoppestopp her. Bortsett fra nødvendigheter som egentlig bare innebærer Spirulina og stevia og sånt etter behov.

Her er innholdet i mine tre siste avskjedspakker.

Pukka vanilla chai te
Pukka lemongrass and ginger te
Tacokrydder
Barbequekrydder
Chilikrydder
Sjømatkrydder
Atkins peanut buttercups
Atkins nutty fudge brownie
Berry energy drink sticks
Chocolove raspberries in dark chocolate
Chocolove almond and seasalt in dark chocolate
Miracle noodles
Spirulina
Calsium Pyruvate ekstra sterke
2 leppepomader fra Now (gratisgreie)

Fantastisk!!

Peanøtt og cashewsmør

Jeg er en sucker for peanøttsmør. Uheldigvis så er peanøttsmøret man får kjøpt i "vanlige" butikker fullt av sukker og transfett. "Herdet vegetabilsk fett". Grøsser bare av å tenke på det. Jeg er ikke hysterisk på hva jeg eller Emma-Sophie dytter i munnen, men trekker grensa ved transfett. Hvertfall for lillemor. Kjeks, ferdigkaker (den typen en får kjøpt på butikken som har 100 års holdbarhetstid), posesupper, margariner, ferdigpanerte matvarer (fiskepinner, schnitsler osv) utgår, så langt det går. (Hva besteforeldre gjør, kan man desverre ikke styre:p)

Prøver også å unngå varmpressede oljer (oljer uten smak), men litt innimellom går greit.

Heldigvis er nøttesmør utrolig enkelt å lage, veldig billig og ille godt. Minst like godt som det du får kjøpt i butikken. Men det må nok bli en guilty pleasure som nytes i ny og ne, for dette er næringspekket snacks.

Til peanøtt og cashewsmør trenger du bare:

Peanøtter (350 gram)
Cashewnøtter (100 gram)
Rapsolje (eller annen olje uten smak) (ca 1/2 dl)
Stevia French vanilla (2-3 dråper)

Du gjør:
Bland alt sammen, kjør med stavmixer,(eller i kjøkkenmaskin er sikkert bedre, men min er ødelagt) 
Smak evt til med olje frem til ønsket konsistens.
(PS: veien fra for tjukt til for tynt er VELDIG kort, så det kan være lurt å ha litt ekstra nøtter evt olje å tykne til med/spe ut med)

Ser litt nasty ut, men:p Ikke akkurat det beste bildet.

Dette smøret har ikke noe tilsatt sukker men 16 karbohydrater pr 100 gram (ikke at man spiser 100 gram peanøttsmør i slengen) For mindre karbohydrat bør cashewnøttene kuttes ut.

Suppelørdag

I dag hadde vi Hellstrøm sin fantastiske blomkålsuppe som lørdagslunch. Det er en ting som virkelig er fint med å tryne og knekke skuldern. Isteden for å jobbe hver bidige lørdag, får jeg nå ha fri hver lørdag. (Og alle andre dager da.) Herlig å kose seg sammen, hele familien.

Mor i huset er EKSTREMT glad i suppe, lillemor i huset er ganske glad i suppe, pappaen.. Not so much.

Det er jo ikke skikkelig mannemat.

Men det bryr ikke jeg meg så ille mye om, altså:p Suppe er perfekt høstmat. Godt, varmende, lett å lage, mettende.

 

Den eneste modifiseringen jeg gjorde fra Hellstrøm sin oppskrift var at jeg hadde i ekstra smør for å få litt mer mat i den.

 

Emma liked it!

Like mye suppe på smekken som i munnen, menmen.

Fredagsmys

 

En jævel av en tacosalat, VERDENS allere besteste lett julebrus, idol og den fantastiske mannen min.



Les mer i arkivet » Desember 2011 » November 2011 » Oktober 2011





Anneli og Emma-Sophie

26, Sarpsborg

Kontakt: ilennana@hotmail.com Opptatt av kosthold, glad i mat, har ei nydelig datter og skriver om en blanding av alt mulig som opptar meg i hverdagen.

Sponsorer



Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Siste kommentarer

Lenker

hits