forside om oss livet med en Emma ned i vekt/kosthold barns kosthold mat/oppskrifter bryllup

Treningsplan for denne uka.

Denne uka skal jeg en sånn heeerliiiiig deloaduke. GLEDER MEG:D
Det trengs etter noen uker med mye økning på vektene.
Skal trene fullkroppsprogrammet mitt, men med endel lettere vekter.

Treningsuka ser slik ut:

Mandag: Fullkroppsprogram + minst 30 minutter ellipsekardio (etter tidligvakt)
Tirsdag: Bodybalance og 55 minutter intervallspinning (Før kveldsvakt)
Onsdag: Fullkroppsprogram + minst 30 minutter ellipsekardio (etter skole)
Torsdag: Sh`bam (ny dansetime på SATS) (etter skole)
Fredag: Fullkroppsprogram + minst 30 minutter ellipsekardio (før kveldsvakt)
Lørdag: 4 x 4 (etter tidligvakt)
Søndag: fri

Tenkte jeg skulle prøve å få til litt mer kardio denne uka, som ikke styrketreninga blir så hard. Vanligvis holder jeg meg til 30 minutter kardio etter styrken. Også kanskje skjerpe dietten litt. Me får sjå.

 

Ha en god uke!

Hva skal det bli av meg æ?

En ting er sikkert.. Superblogger blir det ikke!

Maken til sporadisk blogging skal en lete lenge etter. Vet ikke helt hva jeg skal blogge om nemlig. Nå har det jo vært sommerferie. "Ferie". Fri fra skolen hvertfall, men jobba har jeg gjort mer enn nok av. Har hatt ei uke ferie i sommer. Eller. Det ble faktisk åtte dager fri på rad! (WOHO! Tar av da liksom). Men sånn er det  være student, huseier, leilighetseier, familiemamma osv. Penga må inn og da kan man ikke ta seg fri.

Nå er skolen igang igjen da. Og det var deilig. Blir mye hjemmelesing for meg, for jeg får ikke noe særlig ut av å sitte på skolen og høre på prat prat prat. Aldri gjort. Så ja, mye hjemmelesing og det passer meg perfekt for da får jeg tid til det som opptar tiden min nest mest om dagen (etter familie).

Treninga. Jeg er damn flink til å trene om dagen, om jeg får si det selv. Trener sånn utrooolig variert, alt fra laaaange sykkelturer til styrke tre ganger i uka (fullkropp), Bodybalance, Zumba, spinning, you name it, I am doing it:p Seks dager i uka! Prøver å ikke overdrive da vettu. I dag f.eks hadde jeg treningsfri, så da tok jeg 60 minutter morgenkardio på ellipsemaskin og 55 minutter Bodybalance på SATS nå i kveld. Men sånn er det med meg. Skal det være så får det være ALT. Hvis ikke gidder jeg ikke. Noe som er fint der og da, mens viljestyrken rår, men når den er borte? Vel. Den sorgen får vi ta når den kommer.

Det mest interessante om dagen er styrketreninga da. Jeg har beveg meg ut fra "styrkesalen" og ned i styrkerommet! Yep. Jeg og gutta. Pust og pes. Det er moro! Stolt over megselv. Ikke var det farlig heller. Jeg overlever hver eneste dag liksom!

Jaja, det var litt om mitt liv om dagen da, kan du si:p Sikkert meeeget interessant. Aner ikke hva jeg skal blogge om, men det får vel bli litt av hvert og litt innimellom.

Emma har det forresten som plommen i egget! Er midt oppi den herlige toårstrassen, eller hva er det de kaller det, pedagogene? Selvstendighetsalderen? Yes. Jeg leter hvertfall frem nummeret til supernanny daglig, men nå er Jesper Juul på vei i posten, så nå skal det bli harmoni i heimen. Neida. Er ikke så ille som det høres ut. Er egentlig ikke ille i det hele tatt. Mammahjertet blir stolt når prinsessen setter ned foten, viser seg selv og sin personlighet. Det store nå om dagen er at hun står stille på flekken og nekter å bevege seg hvis ikke hun blir plukket opp. Noe som er VELDIG festlig når vi er i butikken og sånt, vettu. VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL og jeg prøver å betale og ikke ta helt av i situasjonen. Så ender det med at jeg må plukke henne opp, for hun kan jo ikke stå der i evigheten. Da har vi det gående da vettu. Men det begynner faktisk å gå bedre allerede faktisk. Godt disse periodene ikke varer så ille lenge av gangen.

 

Jaa, dere! Dette ble mye tekst og ingen bilder. Akkurat sånn det skal være.

Lakse- og spinatpasta

 



Nomnomnom.

1. 5-6 frosne spinatputer  tines på svak varme i en kjele, sammen med litt fløte og en klatt smør. Tilsett ca 100 gram philadelphia (Jeg har brukt Specials med geitost), rør inn og smak til med salt og pepper tilslutt.

2. Tilbered laksen som du vil. (Min er ovnsbakt.)

3. Kok opp ønsket mengde fullkornspasta. (Jeg spiser aldri pasta med laks og spinat f.eks, men laks og spinat med pasta. Stooor forskjell. Litt pasta går en laaaang vei)


4. Bland godt sammen og nyyyt

 

Vet ikke heeeelt om jeg kan legge denne inn under "lavkarbo" kategorien. Tilsammen blir dette ca 30 karbohydrater. (brukte ca 40 gram tørr pasta) Ikke akkurat ketogent, men lavkarbo nok for meg. Perfekt ettertreningslunch eller frokost.

 

Spinat inneholder vitaminer som Vitamin A, B6, C, E og er rikt på jern.

Les mer i arkivet » September 2011 » August 2011 » Juli 2011





Anneli og Emma-Sophie

26, Fredrikstad

Kontakt: ilennana@hotmail.com Opptatt av kosthold, glad i mat, har ei nydelig datter og skriver om en blanding av alt mulig som opptar meg i hverdagen.

Sponsorer



Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Siste kommentarer

Lenker

hits